Dikiş Mevzusu

Saturday, October 1, 2011
Şimdi sorma sırası bende.
Dikişe başlamak istiyorum,hatta başladım.
dikisteknikleri1

İstanbul'a döndüğümde annemin makinası burada kalacak,dolayısıyla kendime yeni bir makina almam lazım.Önerilerinize ihtiyacım var.
Brother ya da Singer'in en ucuz modelleri işimi görür mü sizce? Yoksa biraz daha para verip iyi bir model mi alayım? Kaç dikiş programı olduğu ne kadar önemli?Sanırım fiyatlar ona göre değişiyor.
Marka ve model tavsiyelerinizi bekliyorum.

Maalesef  uygun bir kurs bulana kadar kendi kendime kitaplardan ve youtube videolarından öğrenmek zorundayım.Ama zorlanacağımı zannetmiyorum,mimarlık işime yarar gibi geliyor bu konuda da :)Ayrıca fotoğraftaki kitap (Singer;Dikiş Teknikleri,Alison Smith) hiç dikiş bilmeyenler için mükemmel bir kaynak.Herşeyi en ince detayıyla ayrıntılı olarak fotoğraflarla anlatıyor.Bana çok yardımcı oldu. Yine fotoğraftaki altın rengi kumaş şu an artık korsajlı bir maksi etek :) Başardım!

36 comments:

  1. iki markada güzel.Başlangıç için küçük bir makine tavsiye ederim.Sadece dikiş üzerine olsun yeter senin için.Senin kursa gitmene pek gerek olmadığını düşünüyorum.Bu işin altından en güzel şekilde kalkacağına inanıyorum. Kalıp çıkarmayı başardın mı gerisi gelecektir eminim.Kolay gelsin şekerim :):)

    ReplyDelete
  2. Makina konusunda bi tavsiyede bulunamayacagım malesef:) ama hayırlı olsun demek istiyorum sadece.. dikiş gerçekten çook guzel bişey şahsım adına soyluorum çok rahatlatıo. zannetmeki çok dikiorum aksine şimdiye kadar bi iki parça bişey ama o bile o duyguyu tatmaya yetti bnm için:) abimin nişanı için uygun terzi bulamamıstm bizim buralarda, kimisi güzel dikmiyordu ünlü isimler erkekti ve beni aşan fiyat falandı:) ama illaki dikilcekti hazır abiyeler maglum yani hele sonradan tesetture uyarlicaz diye tamamen saçmasalak biseyler çıkıor ortaya o yüzden annem ve bizim terzi işcilerden biri el ele verdiler bnde yardım ettim tabiki ve ortaya harikulade bişey çıktı... "ben diktimm" diyebiliosun çok gurur verici:) etegin hayırlı olsun fotografını gormek istiorum inşallah;) bnde diktirmeyi dusunuorum bi maxi..

    ReplyDelete
  3. singer'in ev tipi makinasını brother'in ise sanayii tipi makinasını kullandım itiraf etmeliyim ki sanayi tipini kullandıktan sonra ev tipi makina insana oyuncak gibi geliyo. ev için alacaksan tabii singerin kullanımı daha basit ve pratik ama şunu belirteyim overlok makinasız dikiş hiç bir anlam ifade etmiyo ben şimdi deli gibi overlok makinası diye dört dönüyorum sanırım onuda singerin ev tipinden alıcam. ayrıca kalıp çıkarma işini hallettikten sonraya çok bişey kalmıyo ama yinede profesyonel birilerinin yönlendirmesiyle daha kaliteli şeyler ortaya çıkarabilirsin. zamanın varsa kesinlikle kursa git. insan dikişe bi başladı mı bırakamıyo zaten :) hayırlı olsun sanada :)

    ReplyDelete
  4. merhaba, doktorum. hobi olarak dikiş dikiyorum. makinem sürekli yemek masamın üstünde duruyor. misafir de gelmediğinden canım istedikçe başına geçip dikiyorum. dikiş dikmeyi ev ekonomisi dersinde orta 2'de ne kadar öğrendiysem o kadar biliyordum ve geçen yıl makine almaya karar verdim. ucuz bir şey alacaktım ama sonra makinemi görünce çok beğendim ve aldım. brother marka. 1400 tl idi. ayağını hiç kulanmıyorum, sadece düğmesine basıyorum çalışıyor, düğmesine basıyorum duruyor. harika bir şey. brother innovis 50.
    ben şimdiye kadar oyuncak ve yeğenim için etek ıvır zıvır diktim.
    bu makineyi alınca singerin makineleri bana oyuncak gibi geldi. sana tavsiyem paraya kıyıpiyi bir şey alman,sonuçta 2 gün sonra gidip yenisini alacak değilsin, ömürlük.
    nerminn

    ReplyDelete
  5. AYY BÖYLE BİR POST HAZIRLAMANA ÇOK SEVİNDİM. ÇÜNKÜ BENDE DİKİŞ KURSUNA GİTMEK İSTEDİM AMA ÇALIŞTIĞIM İÇİN KENDİME UYGUN KURS BULAMADIM BENDE NETTEN BAKICAM VE ANNEMLERDEN DESTEK ALACAM... BU ARADA SENI YAKINDAN DAHA IYI TAKIP EDECEM

    ReplyDelete
  6. bundan yaklaşık 4-5 yıl önce dikiş kursuna gitmiştim ismek e orda karabaş diye lanse edilen makinelerden vardı hocamız dikişe en rahat onlarla başlanacağını söylemişti bize ya da belediyenin makine için kaynağı yoktu minarenin de kılıfı buydu :)ama bayağı şeyler diktik o makineyle burda dergisi alırdım o zamanlar güzel modeller oluyordu ama dikiş bende sinir yapıyor çok mükemmeliyetçiysen sende terleyeceksin haberin olsun yıllar var bıraktım dikmeyi ama ben de başlıcam sanırım:) kolay gelsin bize..

    ReplyDelete
  7. merhaba meyyecim,ben şu an ev tipi singer kullanıyorum.aslında kayınvalideme ait.şu aşamada bana yeterli,zaten çıkardığım çoğu kalıbı kursta profesyonel hoca eşliğinde dikiyorum.izmir terziler odasına ait kursa gidiyorum.şu an kalıpçıyım :) beraberinde dikiş ardından stilistlik diye devam etmeyi düşünüyorum.kurs insanı daha bir motive ediyor.
    ellerine sağlık şimdiden.eteğini merak ettim:)
    sevgiler

    ReplyDelete
  8. makineyı bılmem ama bana o kıtabı nerden buldugunu ne kadara aldıgını daha once hıc makıne kullandınmı kı maxı etek dıkebıldın gıbı soruları cevaplarsan yanı bana koçluk yaparsan ben de alır yururum gıbı gelıyor....
    etegın son halını de paylasta sevke azme galeyana gelelım...
    tesekkurler

    ReplyDelete
  9. Merhaba,ben de dikişle hobinin aşka dönüşmüş hali olarak ilgileniyorum,biraz vakitsizlikten ilgilenemiyorum ama olduğu kadar.Öncelikle dikişe başladıysan overlok şart olacaktır.Overloksuz dikiş dikiş değildir.Zigzag dikişle bi yere kadar oluyor.Sanayi tipleri konusunda arkadaşlar haklı ama evde kullanıma uygun değiller ve elektrik tesisatın sağlam değilse sık sık sigortaların atacaktır.Hem de evde baya yer kaplıyor.Ben sanayi tipi overloğumu kaldırıp ev tipi overlok aldım.Ben dikiş makinesi olarak singerin basit bir tipini almanı tavsiye ederim.Sonuçta nakış yapmayacaksan donanımlı bir makineye ihtiyacın yok.Ben singerin overloğunu aldım hem fiyatı uygun hem de iş görüyor.Zaten makineler neredeyse 2-3 yılda bir errror veriyor o da içine iplikçikler dolması yüzünden.3 yılda bir temizlemek çok ta zor olmasa gerek.Benim normal piko saran bir makinem var ama dediğim gibi sadece düz dikişi kullanıyorum.Birazdan buraya kopyalayacağım linkteki dikiş makinesinden ablam aldı ve test ettik.Gayet de hoş.Sormak istediğin birşey varsa ceaplarım.Sevgiler...Linkler aşağıda...

    1-)Singer overlok
    http://www.singer.com.tr/Icerik/Urunler/UrunDetay.aspx?UID=17&UGID=17

    2-)Dikiş makinesi
    http://www.singer.com.tr/Icerik/Urunler/UrunDetay.aspx?UID=79

    ReplyDelete
  10. Merhaba,ben de dikişle hobinin aşka dönüşmüş hali olarak ilgileniyorum,biraz vakitsizlikten ilgilenemiyorum ama olduğu kadar.Öncelikle dikişe başladıysan overlok şart olacaktır.Overloksuz dikiş dikiş değildir.Zigzag dikişle bi yere kadar oluyor.Sanayi tipleri konusunda arkadaşlar haklı ama evde kullanıma uygun değiller ve elektrik tesisatın sağlam değilse sık sık sigortaların atacaktır.Hem de evde baya yer kaplıyor.Ben sanayi tipi overloğumu kaldırıp ev tipi overlok aldım.Ben dikiş makinesi olarak singerin basit bir tipini almanı tavsiye ederim.Sonuçta nakış yapmayacaksan donanımlı bir makineye ihtiyacın yok.Ben singerin overloğunu aldım hem fiyatı uygun hem de iş görüyor.Zaten makineler neredeyse 2-3 yılda bir errror veriyor o da içine iplikçikler dolması yüzünden.3 yılda bir temizlemek çok ta zor olmasa gerek.Benim normal piko saran bir makinem var ama dediğim gibi sadece düz dikişi kullanıyorum.Birazdan buraya kopyalayacağım linkteki dikiş makinesinden ablam aldı ve test ettik.Gayet de hoş.Sormak istediğin birşey varsa ceaplarım.Sevgiler...Linkler aşağıda...

    1-)Singer overlok
    http://www.singer.com.tr/Icerik/Urunler/UrunDetay.aspx?UID=17&UGID=17

    2-)Dikiş makinesi
    http://www.singer.com.tr/Icerik/Urunler/UrunDetay.aspx?UID=79

    ReplyDelete
  11. Ben yillardir PFAFF kullaniyorum ve tek gecerim. Cok fonksiyonu var cokta pahaliydi ama gerek yok o kadarina. Düz dikis, zigzag (overlok makinen yoksa) ve kullanacaksan ilik yapabilmeli. İnan digerlerini hic kullanmiyor insan...

    ReplyDelete
  12. Sümeyyecim lacintenel.com adresine bakabilirsen faydalanabileceğini düşünüyorum. Laçin hanımda sizin gibi mimar ve çok güzel şeyler dikiyor.sevgiler nur

    ReplyDelete
  13. Gülfikar,kalıp çıkarma işi çok zorlanacağım birşey değil.Alışığım detaylara ve 3 boyutlu bir şeyi iki boyuta aktarmaya.Yine de Allah bilir :)

    Nesibe,çok haklısın.Diktiğin,ördüğün minnacık bir parça bile olsa çok mutlu ediyor insanı.Dediğin gibi şimdiye kadar arayıp ya da hayal edip bulamadığım herşeyi dikmek istiyorum.

    Doodle Nur,annem de overlok deyip duruyor ama ben sanırım acemiliğimden overlogun önemini anlamadım daha.Bir de makinanın çok dikiş fonksiyonu bulundurmasının önemi ne?O dikiş stilleri illa da lazım oluyor mu?


    Nermin,peki makinanın o artı fonksiyonlarının hepsini kullanıyor musun?Bir de pahalı olanlari kullanmaması çok daha zor gibi görünüyor,karışık bir görüsonra.ar.Sen zorluk çektin mi başlarken?Bir de sanırım brother mini bir eğitim veriyor makinayı aldıktan sonra.

    Haticinpepelası,kıvırırım gibi geliyor bana bakalım :) Inşallah sana da yardımcı olur.

    Esresker,bu karabas dediklerin anneannelerimizin dikiş makinalarından mi?Kendinden masalı olan?Mükemmelliyetçiliğin çok daha vahimine alışığım ben,mimarım :) Bu çok daha kolay inan.

    ReplyDelete
  14. Pembefiyonk,senin eteklerine bayıldım ben.Bluz veya elbise dikimine gectin mi?Terziler odası iyi fikirmis,belki Istanbul'da da vardır kursları bir bakayım.Senin makinan ev tipi ama onların da çeşit çeşidi var işte ondan bilemiyorum ne alacağımı.

    Memolininannesi,Kanyon D&R'dan 40 liraya aldım.Başka şubelerinde yoktu.Eteği daha sonra paylaşacağım inşallah.

    Sevgi,çok sağol linkler için.Overlogu hiç düşünmedim ben.Daha doğrusu bu kadar önemli olduğunu daha yeni öğrendim annem overlok diye sayıklayınca.Ama sanırım benim şu aşamada almama gerek yok.Belki biraz elim alışınca ona da el atarım :) Linkleri detaylı inceleyeceğim inşallah.

    Sinejan,aynen benim şimdi kullandığım makina da pfaff.Annem de çok yüklü bir miktara almıştı zamanında ve hala aynı.Demek ki tutulan bir marka ve kalite.Teyzem o makinaya el koymasaydi şu an zaten böyle bir arayış içinde olmazdım ah ah :)

    ReplyDelete
  15. çok güzel bir konu seçmişsin..bravo diyorum bu kadar cuk diye oturdu derdime..=)ben bundan 10 yıl önce ismek kursalarında modelistlik bölümüne gittim eylülden hazirana kadar teoride öğrendim birşeyler ama pratik hiç yapmadım defterlerimide hiç atmadım ..şimdide 2 kızım belkide ileride kendim için birşeyler üretebilmek adına makina almak istiyordum..geçen ay taksitli satış yapan bir firmaya girip 350-450 tl arası singerin basit modellerinden baktım..acaba nasıldır filan derken netten singerin amannnınnnn booooo =)ne çok özelliği var dedirten 1.300 lük bir modeline rast geldim..kafam bozuldu =(evladiyelik bir şey olunca hep iyisini almak isteriz ya biz bayanlar=)Pbundan 8 öncede yan daireme bir komşum taşındı ki kendisi dikiş hocasıymış nasıl memnun oldum ve bu pazartesi bana davet etiğim gün sordum hangisi diye..=)cevap geldi ...yeni başlıyacaksan senin için en iyisi en basit olandır ve emin ol ileri zekalı makinalar mutlaka sana sorun çıkaracaktır hatta hiç dönüp özelliklerini kullanmayacaksın=)yalnız dedi ki ;seçerken ipliğik mezurasının üstten değil makinanaın altından takılandan olmasına dikkat et =)bu arada ismek kurs kayıtlarına geçikmemişsindir..tavsiye ederim sevgiler=)

    ReplyDelete
  16. singerin,çok özellikli değil evde olan bir makine.düz zigzag ve birkaç dikiş dışında birşeyi yok.genelde kursta halletiğim için evdeki deneme amaçlı, el alışkanlığı kazanmak için.

    bence şimdi değilde kursa başladıktan sonra makine al.belki hocalarda yönlendirir bu konuda.

    hafta içi çalıştığım için haftasonu kursa gidebiliyorum meyyecim.2aydır etekteyim.tahminimce kasımda gömleğe veya pantolona başlayacağız.

    ReplyDelete
  17. sumeyyecım ben sınger moderna 2 kullanıyorum,bı cok ozellıgı var farklı desenlerde pıko yapıyor,zıgzag ılık bılmem ne falan fılan,ama ben sadece dıkıs dıkmek ve zıgzag cekmek ıcın kullanıyorum,cokta ısımı goruyor,cok memnunum,basıt bı makına,sana dıktıgım etegın resmını gondermıstım sanırım,maksı klos etek,bak ben onu kalı bıle cıkarmadan kestım dıktım cok kolay oldu,ama sıfon oldugu ıcın bıraz zorlandım o ayrı:)ıstersen onun dıkımını tarıf ederım sana,bu hafta seftalı tonlarında bı sıfon kumas daha aldım onuda yakında dıkıcem,sımdı elımde bı elbıse var once onu tamamlamam lazım,o bıtıncede resmını gonderırım sana,bakarsın,ıyı calısmalar

    ReplyDelete
  18. makinanın çok dikiş fonksiyonunun olması tabii ki de senin kullanım amaçlarına bağlı ben sadece düz dikiş yapıcam dersen en basit olanı sana ömür boyu yeter tabii ama yok ben kıyafetlerime aplikeler yapıcam desenli dikişlerle süslicem dersen -ki insan zamanla kendini aşmak istiyo çok normal olarak- o zaman daha çok fonksiyonu olan şeyler tercih etmelisin

    http://www.singer.com.tr/Icerik/Urunler/UrunDetay.aspx?UID=42&UGID=14

    şu makina bence ideal. şimdi sıfırdan başlayacak olsaydım eğer bunu alırdım. dikişte ilerlediğin zamanda ihtiyacını görebilir. sevgiler.

    ReplyDelete
  19. ben de dikiş dikmek istiyorum mesela kendi tasarladığım kıyafetleri dikmek ama bilmiyorum yazın annemin dikiş makinesini kulanacaktım ama biraz eski model yeni bir dikiş makinesi istiyorum:)galiba singer alacağız:)

    ReplyDelete
  20. dikiş mevzusu benimde ne zamandır düşündüğüm bir konuydu..bu kadar olur:) yorumlarını bende dikkatle takip edeceğim.teşekkürler sümeyye

    ReplyDelete
  21. yorum yazıp göndermiştim ama gitmedi sanırım. lacintenel.com a bakmanı tavsiye ederim sümeyyecim laçin hanımda senin gibi mimar ve çok güzel şeyler dikiyor. sevgiler nur

    ReplyDelete
  22. bu arada bısı solemek ıstyrm dıkkatımı cektıde God is beautıful and he loves dıyo (he) uygun mu

    ReplyDelete
  23. Yaşamsalganimetler,öyle çok programlı olanlar sanki daha iyi gibi görünüyorlar ama bir de makinayı çözmek için zaman harcayacaksın falan filan.Profesyonel değilsen sanki gerek değilmiş gibi geliyor.

    Pembe Fiyonk,gömlek en zoruymuş sanırım.Kol oturtmak falan.Sana şimdiden kolay gelsin :) Makinayı galiba basit birşey alacağım.

    Ayshe,çoğunluk da basit modelden yana zaten.Galiba öyle yapacağım.Şu makina telaşı geçsin yayınlayacağım o eteği de.

    DoodleNoor,öyle işlemeler falan yapacağımı zannetmiyorum pek.Hemen bakıyorum linkini verdiğine.Çok sağol

    Düş damlası,eski dikiş makinaları çok daha iyi iş görüyor aslında.Ben de anneannemin sandıklısını mı alsam diyorum ama taşıma problemi var işte.

    Zeycey,kolay gelsin sana da :)

    Nur,Laçin'i takip ediyorum ama tarzımız farklı olacak sanırım :)O daha pratik bluzlar,elbiseler dikiyor.

    Betajack,İngilizce'de he olarak kullanılıyor evet.Arapça'da da huwa (erkek 3.şahıs ) olarak geçiyor zaten.Mesela huwa Allah (o Allah'tır) Böyle ayrıntılara takılmamak lazım aslında.Biz münezzeh olduğunu biliyoruz.

    ReplyDelete
  24. evet sümeyye o makinelerden bahsediyorum dikişe yeni başlayanlar için aslında en ideali onlar keşke taşıma problemin olmasaydı:) eteğini ben de merak ettim çok en kısa zamanda bekliyorum resmini ben de yarın bir tane dikmeye karar verdim :)

    ReplyDelete
  25. mimarlar bayanların çoğunda var bu sanırım..dışardan aldıkları yetmeyip kendi tasarlayıp dikme mevzusu..
    ben tavşan iştahımdan korkuyorum o yüzden deneme amaçlı singerin promise modelini almayı düşünüyorum.. singerin en basit modeli..ama kararlıysan bir pfaff'tan başkasını düşünme derim

    ReplyDelete
  26. ya maalesef bizimki de bozulmuş bir tamir görmesi gerek sanırım bir baktık ta uzun zamandır açmıyorduk:)daha otantik oluyor ama:)

    ReplyDelete
  27. merhaba sumeyye, ben de meslegimden tamamen farkli bi alan olmasna ragmen bi sure once sadece zevk aldgm icin dikis dikmeye basladm.bunun icin kendme brother in en az fonksyona sahip bi maknasni aldm.alrken diks konsnda en ufak bi fikrm yoktu dolaysyla sadece bi seyi dikebiliyo olmasi benm icin yeterli gibi gelyodu.ama cok kisa surede anladm ki aldgm makina baslangc icin simple bsy olsa da kenslkle overlok yapablmeli cunku temiz dikis olmasi icin yani diktgn seyin ic ksmnda kotu bı goruntu olmamasi icin bu sart.aslnda maknamdan cok memnunmm kullanmii cok kolay ve pratik.sen de cok koplike seyler dikmeyi dusnmyosan cok fonksyonu olmayan bi maknayla ise baslayablrsn ama overlok gibi bi takim basic ozellkleri olmali.sana simdiden kolay gelsinn ama sunu da solemeden gecemcm kii insann dusundugu biseyii bsakasna tarif etme derdi olmadan kendi dikebilmesii cok keyifli:)

    ReplyDelete
  28. merhaba
    aldığım yerde eğitim veren bir kadın var. ama ilk aldığımda gösterdi her zaman gelebilirsin dedi ama ben farklı bir şehirde oturduğum için tekrar gidemedim. ben yaptığım oyuncaklarda nadiren piko kullandım. bir de harfleri yazabiliyorsun. yeğenlerime diktiğim pijamalara isimlerinin yazdım çok mutlu oldular. kendine dikeceksen tabii overlok önemli. buradaki yorumları okuyunca acaba ben de mi alsam diye düşünmeye başladım ama sanırım eşim artık duur der. dediğim gibi senin gibi kendime kıyafet diksem neyise ben oyuncak diktim bol miktarda lösemiden vefat eden yeğenimin peşinden servisteki çocuklara hediye etmek için.
    bakmak istersen oyuncaklarıma burdan bakabilirsin.

    http://www.flickr.com/photos/8424549@N05/

    http://zorakievhanimi.blogspot.com/2011/02/yazmayal-cok-uzun-zaman-oldu.html

    ne alırsan al, o senin makinen olacak ve aynı arabaya duyulan sevgi gibi sen de makineni çok seveceksin. ben aynen böyle hissediyorum.
    en yakın zamanda makineni görmek ümidiyle hoşçakal. nerminn

    ReplyDelete
  29. tesekkur ederım acıklaman ıcın :) bılmıyodum ogrenmıs oldum.

    ReplyDelete
  30. meyyecigim evet dikis cok zevkli bi ugras evet diktikce dikesin gelecek ama birazda bizimle ilgilenir misin lütfen! :)özledik ve post istiyoruz...

    ReplyDelete
  31. merhabalar. bu postunu rast gele gördüm. ben de dikişe derin bir merak sarmış endüstriyel tasarımcıyım. kalıp konusunda mesleğinin ancak çizim kaidelerine ve alet edevata son derece yatkın olman gibi durumlarda katkısı olur. çok basit olmasına rağmen modelistliğin de kendisine ait kurallar bütünü var ve kitaplarda olmayan genelde hocaların da anlatmadığı bir takım püf noktaları var. ancak bunlar tamamen tecrübe ile gelişen şeyler. ya da birinin sana tecrübelerini akıtması lazım. bence kalıp çıkarmada insanların en büyük eksikleri dik açı denen şeyin ne kadar önemli olduğunu fark edememeleri. çok küçük bir açı kayması bir pantolonun ucunda 2cm lik bir kaymaya yok açarsa diktiğin pantolon sadece rezalet olur mesela. T cetvelini sık sık kullanırsın. Teknik resim zaten kalıp çıkarmak. dikiş makinesine gelince ben bugun makine alıyor olsam (ki neredeyse profosyonelim bu konuda) eger ev tipi bir makine alacaksam hiç düşünmeden pfaff ın çok fazla piko fonksiyonu olmayan gayet makul fiyatlı bir modelini alırım. bu da bana en fazla 600tl ye patlar diye tahmin ediyorum. bu civarda alacak olduğun singere de 500 den az vermeyeceksin. singer malzeme kalitesi olarak pfaff dan çok daha kötü.singer kullanan tanıdıklarımda tamirat ihtiyacı çok fazla duyuyorum. bilinçli bir kullanıcı isen çok uzun süre singer sorun çıkarmayabilir. zira benim singerim 6 senedir hiç sorun çıkarmadı. ama dediğim gibi bugun kendime alsam pfaff alırım. mesela bildiğim kadarıyla şimdiki pfaff makineleri yağlamak falan gerekmiyor. böyle bir garanti veriyorlar. ancak singer makineyi belirli aralıklarla yağlayıp yağı temizlenene kadar beklemen gerekiyor. bu da bana çok işlence geliyor. singerlerin bir avantajı aksesuar ve yedek parça daha ucuz. mesela singerde ekstra bir ayağı 10-15tl ye alabiliyorken pfaffda 25 ten başlar belki. bu da kişi için sorun olur mu bilmem. overlok da çok ihtiyac oluyor ama ben bu kadar zaman zigzagla idare ettim ya da zaten trençkot veya kaban gibi parçaları astarladığım için overlok sorun olmadı. başarılar dilerim.

    ReplyDelete
  32. Pfaff hep çok güzel yorumlar almış.Bakacağım bu hafta inşallah.Sağol açıklamaların için..

    ReplyDelete
  33. ne yaptın makıne işini karar verdınmı cnm

    ReplyDelete
  34. Arkadaşlar ben Ümraniye Halk Eğitim Merkezi modelistlik öğrtmeniyim.Haftasonları kalıpçılık dersi veriyorum. Eğer kendi tasarımlarınızı dikmek istiyorsanız kalıp öğrenmek için haftasonları gelebilirsiniz. Kurs kayıtlarımız devam etmektedir.

    ReplyDelete
  35. Kurslara zamanlar uymuyor maalesef.Özel ders de veriyor musunuz? Biz toplaşalım siz bize öğretin :))

    ReplyDelete
  36. merhaba sümeyye,
    ben de kendimce dikişle uğrasıyorum. bence singerin en basiti değilde biraz orta halli olan modellerinden alabirsin. ben singer kullanıyorum, hem yedek parçaları,aksesuarları ucuz, hem de bir problem olursa teknik servise daha rahat ulaşabilyosun.
    dikişte bence başlangıcta en rahat dikebilecegin seyler etek ve tunikler. yalnız başlangcta bisiklet yaka ve mansetsiz kolla başlamalısın. yaka ve kol detayı zordur yoksa. kol takma ise zannedildiği kadar zor değil, burda dergilerinde kol takma diye kucuk bilgilendirme yazıları vardır, onlardan yardm alabirsin.
    burda dergilerini de mumkunse sahaflardan almanı oneririm, hem içlerini inceleyeblr, begendigin modelleri içerenleri alabilrsin; hem de uygun fiyata bi kaç tane alabilrsin.yalnız patronlarına dikkat et, eksik olabiliyor.
    hoşçakal :) bizle kal :)

    ReplyDelete

"Kendi kusurlarınızla ilgilenirseniz, başkasının kusurlarıyla ilgilenmeye vaktiniz kalmaz. "Hz. Muhammed (S.A.V )

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Bu yazıyı paylaşın :